Communicatie is van uiterst belang op onze school!
Door het grote engagement binnen onze job en ons privéleven ervaren we ook meer en meer stress. Stress om het steeds maar beter te doen, om ons steeds meer in te zetten voor zorgkinderen, om ouders zoveel mogelijk te betrekken en in te lichten, om vooral altijd alles uit het kind te halen, om tijd vrij te maken voor ons gezin, onze vrienden, ….
We hopen als school dat onze kinderen de school als een tweede thuis zien. Laat ons ook als team deze school een beetje als onze tweede thuis zien.
Als sterk team kunnen we terecht bij de directeur en onze collega’s. Er is mogelijkheid tot onderling overleg, inspraak, samen tot oplossingen komen over onze schoolwerking. Tijdig te rade gaan bij een collega, een luisterend oor zijn, de juiste personen inlichten kan ons helpen onze eigen grenzen niet te overschrijden.
Daarom enkele tips:
Ga tijdig op zoek naar een luisterend oor. Dit kan de directeur zijn of een collega.
Licht de directeur in als je merkt dat een collega zich niet goed voelt, als er problemen zijn, als er ergens een strubbeling is. Zo kunnen we samen op tijd in gesprek gaan.
Sta open voor elkaar en uit geen mening. Ieder persoon kan en moet zichzelf kunnen zijn op school.
Laat ons met tijd en stond plezier maken. Het plezier zit in kleine en grote dingen...
Merk je dat startende leerkrachten het moeilijk hebben, verwittig dan altijd de directeur.