De leerkracht als begeleider van leer-en ontwikkelingsprocessen.
Probeer je een goed beeld te vormen van de klas. Informeer bij de mentor.
De leerkracht als opvoeder.
Sociaal-emotionele problemen probeer je zelf op te lossen of via overleg met de mentor, afhankelijk van het probleem. ( een speelplaatsruzie probeer je eerst zelf op te lossen, pestgedrag wordt besproken met de mentor )
De leerkracht als inhoudelijk expert.
Vraag uitstappen tijdig aan via de mentoren, zorg eventueel voor externe hulp. Een eigen inbreng blijft van het grootste belang.
De leerkracht als organisator.
Stel projecten voor aan ouders. Alles gebeurt wel eerst in samenspraak met de mentor en wordt voorgelegd aan de directeur.
De leerkracht als innovator, onderzoeker.
Als je gebruik wil maken van de computer/ chromebooks, vraag altijd eerst raad aan de mentor en/of ICT- coördinator.
De leerkracht als partner van de ouders.
Speciale activiteiten en projecten kan je aankondigen via een brief.
De leerkracht als lid van het schoolteam.
Wees selectief in het uitbrengen van informatie. Sommige zaken worden binnen de klasmuren gehouden, andere worden binnen de schoolmuren gehouden. Bij conflicten of meningsverschillen blijf je hoffelijk. Hieromtrent kan je steeds bij de directeur terecht.
De leerkracht als partner van externen.
Zorg er steeds voor dat de directeur en de mentor weet heeft van de aanwezigheid van externen tijdens activiteiten.
De leerkracht als cultuurparticipant.
Leef je zoveel mogelijk in in de schoolcultuur. Aarzel niet om informatie daaromtrent te vragen aan je mentor.
Op onze school volgen we het leerplan ZILL van het Katholiek onderwijs.